Разделы сайта

Главная

Лік 6. Лічба 6

ДУА «Касарская дзіцячы сад- сярэдняя школа Ушацкага раёна”

Лік 6. Лічба 6.  Урок матэматыкі ў 1 класе

 Падрыхтавала:

       настаўнік пачатковых класаў М.М.Правада

       2014 г

Тэма:“Лік і лічба 6”

Мэта:Пазнаёміць з лікам і лічбай 6, саставам ліку 6.

Задачы: 1) садзейнічаць фарміраванню паняцця “лік 6” як колькасная характарыстыка сукупнасці шасці прадметаў, як 5 і 1; фарміраванню навыка парадкавага лічэння;

2) працаваць над развіццём лагічнага мыслення, кемлівасці, пазнаваўчых здольнасцей дзяцей, фантазіі; над развіццём мовы.

3) садзейнічаць выхаванню культуры вучэбнай працы, падтрымліваць цікавасць да урокаў матэматыкі.

Ход урока.

Долгожданный дан звонок,

Начинается урок.

Вуснае лічэнне.

  1.  (Адказ паказаць на вееры)

3+…=5

2+…=4

…+1=3

…+4=5

  1. Гульня  “Пасялі жыхароў”.

Жыхарамі матэматычнага доміказ’яўляюццалічбыіматэматычныя знакі. Нам трэбапаставіцьу акенцазнак або лічбу, якія падыходзяць.

2 … 5

4 … 4

1 < …

3 >  …

  1. Гульня“Дзень і ноч”. На наборным палатне выстаўленылічбы па парадку. Дзеці хорам называюцьіх. Па камандзе «ноч» закрываюцьвочы, на дошцы тым часамтрэба памяняць месцамі лікі.

0        1 2 3 4 5

0        1 3 2 4 5

0        1 2 4 3 5

Новы матэрыял

  1. У мяне узнікла пытанне. (Паказываю картка з выявай пытальніка.)

 Я хачу паставіцьяго сюды.

0 1 2 3 4 5 ?

- Як вы думаеце, якоепытанне у мяне ўзнікла?

- А якое магло б быць іншае пытанне?

- Хто ведае на гэта пытанне адказ?

- Хто згодзен?

- А хто ведаўадказ?

- Хочаце сябе праверыць? (Адкрываецца адваротны бок карткі)

- Які лік ідзе за лікам 5?

- А які лік большы  5 ці 6? Чаму?

Работа с компьютером:

- Як можна атрымаць 6?

У наступным радку знайдзіце заканамернасць у напісанні лічбаў і прадоўжыце рад.

6 1 5 2 4 3

5 1 4 2 3

- Што вы назвалі? (Усе выпадкі састава ліка 6).

- Колькі такіх выпадкаў атрымалася?

- Давайце прачытаем хорам усе выпадкі саставаліка 6.

5. Пабудова прадметнай мадэлі састава ліку 6

Работа з дэманстрацыйным дапаможнікам “Абак з прадметнымі і геаметрычнымі фігурамі”

-          Складзіце прыклады па малюнках і прадыктуйце іх мне. (Запіс іх на дошцы)

Работа з дэманстрацыйным дапаможнікам “Кругі з кружочкамі”

-          Паглядзіце на блакітнае кола. Яно нам падказвае, што 6 – гэта …..

6. Пабудова прадметнай, колеравай і лічбавай мадэлі састава ліку 6

Работа з дэманстрацыйнымі і індывідуальнымі дапаможнікамі “Камп’ютар”

7. Пабудова аналагічных схем па клетках у сшытках .

8. Замацавнне атрыманых ведаў у час работы з дапаможнікам “Лікавая горка”

 

- Лік 6 адлюстроўваецца на пісьме лічбай 6 (На дошцы лічба 6)

Тлумачэнне напісання лічбы 6.

Я тетрадь свою открою,

И наклонно положу.

Я друзья от вас не скрою,

Ручку правильно держу.

Пісьмо лічбы 6.

- Давайце “ажывім”лічбу 6! На што яна падобнаа?

- А цяпер паслухаем вершы, на што яшчэ яна падобна.

Цифра 6 дверной замочек,

сверху крюк, внизу кружочек.

Это цифра-акробатка,

То шестерка, то девятка.

            Замацаванне вывучанага

  • Работа з падручнікам
  • Выкананне заданняз каменціраваннем на камп’ютэры.

2 .. 4=6

1 .. 5=6

6 ..5=1

6 .. 3=3

6 .. 2=4

3 .. 1=4

  

Праверка

  • Работа з саставам ліка 6.

На дошцы выява жука.

-          Дзеці, хто гэта? А ў мянеёсць загадка. Адгадайце,  пра каго.

Чёрный, а не ворон,

Рогатый, а не бык,

Шесть ног без копыт,

Летит – жужжит,

Упадет – землю роет.

Что это за животное?

  • Праца з падручнікам

А цяпер паглядзім, хто самы ўважлівы і кемлівы. Паглядзіце на заданне(слайд 13). Што трэба зрабіць?

З дапамогай лічыльных палачак выкладзіце на парце фігуру.

Забярыце 2 палачкі так, кабзасталося 3 квадраты.

Паглядзіце, што ў вас атрымалася.

Цяпер забярыце зноў 2 палачкі. Што атрымалася?

Абагульненне

- Дзеці! Раскажыце, што мы даведаліся на ўроку? (Паўтарэнне састава ліка 6)

Рэфлексія.

Якія заданні вам спадабаліся больш?

Якія заданні былі для вас самымі цяжкімі?

На слайдзе ў вас засталіся два шары,якія паказваюць настрой.

-          Якому шарыку адпавядаў ваш настрой на ўроку?