Дзейнасць апякунскіх саветаў і бацькоўскіх камітэтаў устаноў адукацыi рэгулюецца:
Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі (пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь № 146 ад 25.07.2011)
Палажэннем аб бацькоўскім камітэце ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі (пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь № 47 ад 28.06.2011)
Палажэннем аб бацькоўскім камітэце ўстановы дашкольнай адукацыі (пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь № 65 ад 11.07.2011)
У дакументах вызначана, што садзейнічанне ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстаноў адукацыі з'яўляецца адной з задач апякунскага савета ўстановы адукацыі. Пры гэтым члены бацькоўскага камітэта, кіраўнікі ўстановы адукацыі ўзгадняюць кірунак, памеры і парадак выкарыстання сродкаў апякунскага савета.
Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2016 г. № 126 «Аб унясенні дапаўненняў у некаторыя пастановы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь» (зарэгістравана ў НРПА 19 студзеня 2017 г. № 8/31679) ўнесены змены ў:
1. Палажэнне аб бацькоўскай камітэце ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2011 № 47, пра тое, што да кампетэнцыі бацькоўскага камітэта не адносяцца пытанні, якія тычацца прыцягнення грашовых сродкаў для забеспячэння дзейнасці ўстановы адукацыі.
2. Палажэнне аб бацькоўскай камітэце ўстановы дашкольнай адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 11.07.2011 № 65, пра тое, што да кампетэнцыі бацькоўскага камітэта не могуць быць аднесены пытанні, якія тычацца прыцягнення грашовых сродкаў для забеспячэння дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі.
Такім чынам, звяртаем увагу: бацькоўскія камітэты гімназій, школ, ліцэяў, вучэбна-педагагічных комплексаў, дашкольных цэнтраў развіцця дзіцяці і дзіцячых садоў не маюць права збіраць грошы на патрэбы ўстановы адукацыі.
Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2016 г. № 127 "Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у пастанову Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 146» (зарэгістравана ў НРПА 19 студзеня 2017 г. № 8/31680)
унесены дапаўненні і змяненні ў Палажэнне аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі, зацверджанае пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 146. Устаноўлена наступнае:
- рашэнне ініцыятыўнай групы аб стварэнні апякунскага савета ўзгадняецца з кіраўніком установы адукацыі;
- у выпадку парушэння папячыцельскім саветам патрабаванняў заканадаўства яго дзейнасць можа быць спыненая па ініцыятыве кіраўніка ўстановы адукацыі;
- да кампетэнцыі агульнага сходу апякунскага савета адносіцца вызначэнне напрамкаў, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскага савета па ўзгадненні з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яго наяўнасці);
- грашовыя сродкі, накіраваныя ў распараджэнне апякунскага савета, фармуюцца з добраахвотных пералічэнняў (узносаў) фізічных асоб, якія залічваюцца на бягучы (разліковы рахунак) па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі. Грашовыя сродкі выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскага савета, узгодненым з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яго наяўнасці).
Для аператыўнага рэагавання на выпадкі прымусовага збору грашовых сродкаў і іншых парушэнняў у працы апякунскіх саветаў у аддзеле па адукацыі Ушацкага раённага выканаўчага камітэта працуе
Тэлефон «гарачай лініі» для аператыўнага рэагавання:
Начальнік аддзела па адукацыі
Стрыжонак Наталля Васільеўна 8 (02158) 27837
Час працы тэлефона «гарачай лініі»:
панядзелак - пятніца з 8.00 да 13.00, з 14.00 да 17.00
Што такое апякунскі савет і хто прымае рашэнне аб яго стварэнні?
Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцця.
Рашэнне аб стварэнні апякунскага савета прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
Хто ўзначальвае апякунскі савет? Хто ўваходзіць у склад апякунскай рады школы?
Вышэйшым органам кіравання папячыцельскім саветам з'яўляецца агульны сход. Узначальвае агульны сход апякунскага савета старшыня апякунскай рады, які выбіраецца на 3 гады.
У склад апякунскай рады могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы. Выкананне членамі апякунскага савета сваіх функцый ажыццяўляецца выключна на бязвыплатнай аснове.
На рашэнне якіх задач накіравана дзейнасць апякунскіх саветаў?
Задачамі дзейнасці апякунскага савета з'яўляюцца:
- садзейнічанне установе адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі;
- распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах ўстановы адукацыі;
- садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
- вызначэнне напрамкаў, форм, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскага савета, у тым ліку на:
- умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы;
- удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў;
- правядзенне спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
- іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам;
- садзейнічанне ва ўсталяванні і развіцці міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;
- мэтавае выкарыстанне сродкаў апякунскага савета.
Ці мае права кіраўнік установы адукацыі прыцягваць для фінансавання школы сродкі бацькоў?
У адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі фінансаванне ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі можа ажыццяўляцца з розных крыніц, не забароненых заканадаўствам. Для вырашэння актуальных задач устаноў агульнай сярэдняй адукацыі кіраўнік ва ўзаемадзеянні з папячыцельскім саветам мае права прыцягваць дадатковыя крыніцы фінансавання, у тым ліку спонсарскую дапамогу і сродкі бацькоў. Бацькоўская дапамога можа аказвацца толькі на добраахвотнай аснове. Пералік сродкаў ажыццяўляецца па квітанцыі на разліковы рахунак установы адукацыі.
Як фармуюцца фінансавыя сродкі апякунскага савета?
Фінансавыя сродкі апякунскага савета фарміруюцца з добраахвотных узносаў, якiя залiчваюцца на бягучы (разліковы) рахунак па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскага савета.
Ці могуць члены бацькоўскага камітэта ініцыяваць збор (пералік) грашовых сродкаў установе адукацыі?
Міністэрства адукацыі ў адпаведным лісце ў упраўлення адукацыі аблвыканкамаў, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама асабліва звярнула ўвагу на недапушчальнасць выканання функцый апякунскага савета членамі бацькоўскага камітэта.
Як Міністэрства адукацыі рэагуе на сітуацыю па зборы грашовых сродкаў з бацькоў?
Звароты грамадзян, якія змяшчаюць звесткі аб меркаваных фактах збору сродкаў ва ўстановах адукацыі, знаходзяцца на пастаянным кантролі Міністэрства адукацыі.
Міністэрства адукацыі накіравала ва ўпраўленні адукацыі аблвыканкамаў, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама ліст, у якім асаблівая ўвага звернута на недапушчальнасць фарміравання фінансавых сродкаў апякунскага савета ў парушэнне патрабаванняў пункта 24 Палажэння ў частцы фарміравання фінансавых сродкаў апякунскага савета.